College Nunspeet ontvangt Tweede Kamerfractie ChristenUnie

Werkbezoek Nunspeet2dinsdag 23 oktober 2007 10:50

Op vrijdag 19 oktober heeft de Tweede Kamerfractie van de ChristenUnie een bezoek gebracht aan Nunspeet. De delegatie heeft zich onder andere laten informeren over de problematiek van de wilde zwijnen en de toekomstplannen voor de Hierdense Poort.

De delegatie, bestaande uit fractievoorzitter Arie Slob, Joël Voordewind, Cynthia Ortega, Esmé Wiegman, Ernst Cramer en Ed Anker, werd door wethouder Nico Schipper meegenomen na camping De Tol om een beeld te krijgen van de schade die door de vele wilde zwijnen wordt aangericht. Ook heeft men zich laten informeren over de wijze waarop de Nunspeetse wildbeheerseenheid invulling geeft aan het afschot van de zwijnen. Wethouder Schipper pleitte bij de Kamerleden voor een schaderegeling voor recreatie-ondernemers die – in tegenstelling tot agrarische ondernemers – geen beroep kunnen doen op het faunafonds.

Aansluitend heeft de fractie in het gemeentehuis met het college van B&W gesproken. Burgemeester Van Hemmen heeft namens het college aandacht gevraagd voor de mogelijke gevolgen van de geplande uitbreiding van vliegveld Lelystad.

Nieuwsarchief > 2007 > oktober