Timmermans neemt publicatie ChristenUnie over nieuw EU Verdrag in ontvangst

europarlement2maandag 26 mei 2008 10:26

Staatssecretaris Timmermans (Europese Zaken) neemt dinsdag 27 mei het eerste exemplaar van de publicatie ‘De ChristenUnie en het Verdrag van Lissabon' in ontvangst. De publicatie wordt hem aangeboden door Roel Kuiper (Eerste Kamerlid en directeur Wetenschappelijk Instituut ChristenUnie). Het boekje in de serie Kort Commentaar is geschreven door Sander Luitwieler.

In de publicatie van het Wetenschappelijk Instituut staan het Verdrag van Lissabon en het Grondwettelijk Verdrag uit 2005 centraal. Ook wordt ingegaan op de positie die de ChristenUnie zou moeten innemen in het maatschappelijke en politieke debat over beide verdragen.

Timmermans zal een korte reactie geven op de conclusies en aanbevelingen die het Wetenschappelijk Instituut van de ChristenUnie in de publicatie naar voren brengt. "Het is goed dat de ChristenUnie op deze wijze aandacht besteedt aan het Verdrag van Lissabon en daarmee een eigen bijdrage levert aan het informeren van de bevolking over de belangrijke verbeteringen die het Verdrag van Lissabon heeft opgeleverd. Met de nieuwe spelregels van Lissabon kunnen Nederland en Europa vooruit."

Andere aanwezigen zijn Esmé Wiegman (Tweede Kamerlid ChristenUnie), dr. Alfred Pijpers (Instituut Clingendael) en de auteur van de publicatie, Sander Luitwieler.

De presentatie vindt plaats om 9.45 uur in Perscentrum Nieuwspoort in Den Haag.

Op de website van het Wetenschappelijk Instituut kunt u de publicatie bestellen (na de presentatie)

Bron: Ministerie van Buitenlandse Zaken

Partij

Reacties op 'Timmermans neemt publicatie ChristenUnie over nieuw EU Verdrag in ontvangst'