ChristenUnie: 'Cafés en discotheken om 02.00 uur dicht'

NB_biertap_alcohol_109493-610maandag 08 februari 2010 09:53

De ChristenUnie Midden Drenthe wil dat horeca-gelegenheden eerder sluiten. 02.00 uur vinden zij laat genoeg. Door dit initiatief in de gemeente Midden-Drenthe te beginnen hopen zij omliggende gemeenten te motiveren om zich aan te sluiten bij dit initiatief.

Op de agenda van de gemeenteraadscommissie Welzijn in Midden Drenthe van 9 februari staat de beleidsnota alcoholbeleid. De feiten zijn volgens de ChristenUnie schokkend. 'Het alcoholgebruik van de jeugd in Midden Drenthe is een probleem en de gevolgen niet minder. Bijna ieder weekend is er gedoe rondom de horecagelegenheden. Het is tijd voor een krachtiger beleid door de horeca om twee uur te sluiten.'

'We gunnen de jeugd van harte veel plezier, het gaat niet om het 'jongeren pesten'. En de bedrijven gunnen wij hun omzet. We willen tegelijkertijd als politieke partij grenzen stellen. Welke horecaondernemer, ouder of politieagent wil nu dat onze jeugd pas om een uur of vijf in de ochtend thuis komt. Dat moeten we met elkaar niet willen!'

(Drenthe Journaal.nl, 8 februari 2010)

In het land