Ruimte voor tuinders in Emmen

vrijdag 13 januari 2006 09:36

Foto werkbezoek EmmenTweede Kamerlid Tineke Huizinga was vandaag op werkbezoek in Emmen. Zij werd namens het gemeentebestuur ontvangen door burgemeester Bijl en Wethouder Evenhuis. Vervolgens werd onder leidding van Wethouder Evenhuis samen met deskundige ambtenaren, de plaatselijke ChristenUnie raadsleden en het voltallige bestuur van de ChristenUnie Zuidoost Drenthe een rondrit door een deel van de gemeente Emmen gemaakt.

Tijdens deze tour werd duidelijk dat Emmen op een zeer positieve manier de economie en werkgelegenheid in de gemeente tracht te stimuleren. Daartoe werd onder meer de revitalisering van het industrieterrein Bargermeer bekeken (het project Bahco). Daarnaast werd duidelijk gemaakt dat er nog voldoende ruimte is voor tuinders die zich nieuw willen vestigen in deze regio. Ook werd Tineke Huizinga bijgepraat over de specifieke werkgelegenheidsproblematiek van de gemeente Emmen en het grensverleggende sociale beleid.

's Avonds was er een verkiezingsbijeenkomst in de bibliotheek aan het Noorderplein. Daar kwam onder meer de problematiek van de illegale vluchtelingen aan de orde. Tineke Huizinga blijft van mening verschillen met minister Verdonk over haar te stringente asielzoekers beleid. Tevens had zij voor de aanwezigen het laatste nieuws uit den Haag betreffende het geharrewar over de nieuwste uitzending van troepen naar Afghanistan.
In het land

Reacties op 'Ruimte voor tuinders in Emmen'