ChristenUnie Gouda en het failliet van de snoeproute

vrijdag 03 maart 2006 12:13

Een aantal jaren geleden is in Gouda de snoeproute van station Gouda centraal naar het scholengebied Mammoet in het leven geroepen. Het zou een route moeten zijn waarlangs jongeren lopen, al snoepend. Het afval zouden ze dan moeten deponeren in prullenbakken. Deze zijn echter nog steeds niet aanwezig. Van een schone route is niet veel terecht gekomen. De tegels met de afbeelding snoeproute zijn nauwelijks zichtbaar. Het afval wordt eens in de drie weken verzameld en dan alleen maar wat het vuil goed zichtbaar en groot is.

Vandaag hebben enkele Goudse ChristenUnie (raads-) leden in ander half uur vijf volle zakken vuil verzameld. Het vuil lag tussen de Bloemendaalseweg en de Groen van Prinsterersingel, op het Omlooppad ,in de struiken, op het gras en in het water. Ga je twee uur daarna kijken dan liggen er wederom de blikjes cola, bier, de zakjes chips e.d.

De grote hoeveelheid leerlingen van o.a. ID-college en Meander (St.Antonius) en Goudse Waarden zorgen voor een voortdurende aanvoer van afval.

Het is van belang dat de gemeente enkele bakken met grote openingen en blikvangers plaatst. Verder zouden de scholen in Gouda ingeschakeld moeten worden om zorg te dragen voor een schone omgeving. Dit zou kunnen vanuit het principe “voor wat hoort wat”. De scholen krijgen een klein budget van de gemeente en zorgen als tegenprestatie voor het opruimen van het afval. Het is te hopen dat de scholen daartoe bereid zijn. Samen moeten we gaan voor een schone omgeving, dat is ook het signaal wat de ChristenUnie Gouda met haar schoonmaakactie wil geven.
In het land

Reacties op 'ChristenUnie Gouda en het failliet van de snoeproute'