SGP-ChristenUnie wil snel duidelijkheid Groene Hart

woensdag 15 februari 2006 11:20

De SGP-ChristenUnie in Zuid-Holland is trots op een sterk kloppend Groene Hart, maar wil niet dat de toekomst hartkloppingen oplevert. We moeten dan ook zuinig zijn op de bestaande invulling van het Groene Hart.

Volgens statenlid Jaap Slingerland kan er alleen natuur voor de stad worden geschapen, als er sterke economische dragers aanwezig blijven in het Groene Hart, zoals een gezonde landbouw en melkveehouderij.

De SGP-ChristenUnie wil dat op rechtvaardige wijze wordt omgegaan met vertrekkende agrariërs, die het veld moeten ruimen voor bebouwing of natuur. Ook moet er beter worden gecommuniceerd met de diverse overheden en belangenorganisaties. “Het is 5 voor 12 voor agrarische ondernemers en natuur- en milieuorganisaties. Men moet weten waar men aan toe is!”, aldus Slingerland. Er moeten snel keuzes gemaakt worden, waarbij de realistische ambities worden nagestreefd, en geen luchtkastelen.

Daarnaast moet er snel financiële duidelijkheid komen omtrent de ontwikkelingen in het Groene Hart. Komt die duidelijkheid er in het 2e kwartaal van 2006 niet, dan kan de SGP-ChristenUnie niet instemmen met de plannen.
In het land

Reacties op 'SGP-ChristenUnie wil snel duidelijkheid Groene Hart'