Minister van Bijsterveldt spreekt op Onderwijsdag

onderwijsvrijdag 16 maart 2012 11:47

Om de verslechterde verhoudingen tussen de politiek en het onderwijsveld te verbeteren heeft ChristenUnie-leider Arie Slob met steun van Onderwijsorganisaties een ‘Nationale Onderwijsdag’ georganiseerd. Zaterdag 17 maart zal in Amersfoort een bijeenkomst zijn waar de PO-Raad, VO-raad, AOb, CNV Onderwijs en de Besturenraad aanwezig zullen zijn. Slob heeft hiervoor minister Van Bijsterveldt en zijn collega’s in de Tweede Kamer uitgenodigd. De minister heeft toegezegd en ook VVD, PvdA, CDA, SP, D66, GroenLinks en de SGP zijn op de uitnodiging ingegaan.

Arie Slob: ,,Dat er verschil van mening bestaat over de bezuinigingen is niet raar, maar ik heb als oud-leraar en als politicus nog niet eerder meegemaakt dat de verhoudingen zo verslechterd zijn. Deze dag is bedoeld om het onderlinge gesprek tussen het onderwijsveld en de politiek op gang te krijgen en herstel van wederzijds begrip creëren. Het is belangrijk dat de professionaliteit van scholen en leraren erkend wordt en dat anderzijds de politieke besluitvorming, waar je voor of tegen kunt zijn, wordt gerespecteerd.”

De bijeenkomst heeft een besloten karakter om het mogelijk te maken dat politici, bestuurders en leraren met elkaar in gesprek gaan.

Arie Slob

Nieuwsarchief > 2012 > maart