Slob en Wiegman delen soep uit onder dak- en thuislozen

Header NL DOET1vrijdag 16 maart 2012 20:58

ChristenUnie Kamerleden Arie Slob en Esmé Wiegman zijn tijdens de landelijke vrijwilligersactie NL DOET op pad geweest met de vrijwilligers van de soepbus van het Leger des Heils om soep uit te delen aan dak- en thuislozen in Zwolle. Slob: ,,De samenleving kan simpelweg niet zonder vrijwilligers, NL DOET is een fantastisch initiatief om het belang van vrijwilligers te onderstrepen. Het Leger des Heils werkt al 125 jaar voor de meest kwetsbaren in de samenleving en daarom vind ik het een eer om een avond mijn steentje bij te dragen.”

De Kamerleden hebben de landelijke vrijwilligersactie aangegrepen om nog eens extra aandacht te geven aan vrijwilligers en het belang van vrijwilligerswerk te benadrukken. Wiegman: ,,Vrijwilligers werk is op heel veel terreinen mogelijk en bovenal onmisbaar. Vrijwilligers leveren een grote bijdrage aan een sociale samenleving. De dak- en thuisloze mensen die geen geld hebben om eten te kopen en geen faciliteiten hebben om eten klaar te maken, zijn enorm blij met een kommetje soep, dat is toch geweldig."

Het Leger des Heils bestaat dit jaar 125 jaar en dat is voor Slob en Wiegman een extra reden om de vrijwilligers van de soepbus eens in het zonnetje te zetten door een avond te helpen bij het uitdelen van soep onder dak- en thuislozen. Slob: ,,Een dankbare glimlach op het gezicht van iemand die je blij kunt maken met een kommetje soep, werkt motiverend en is onbetaalbaar."

Arie Slob
Esmé Wiegman