Slob: 'Onderwijs moet weer de winnaar zijn.'

maandag 19 maart 2012 10:39

De Onderwijsdag die op initiatief van Arie Slob en gesteund door alle onderwijsorganisaties in Amersfoort heeft plaats gevonden kan als een succes worden gezien. Aanwezige docenten, bestuurders en politici hebben het gewaardeerd dat er naar elkaar werd geluisterd en er begrip kon ontstaan voor elkaars positie en verantwoordelijkheden.

Arie Slob: ,,Natuurlijk zijn na een ochtend praten alle inhoudelijke meningsverschillen niet bijgelegd, maar het is juist over de toonzetting gegaan die een gesprek over inhoud blokkeert. Ik juich een inhoudelijk scherp debat juist toe. Maar de inzet van ons allen moet helder zijn: het onderwijs moet weer de winnaar worden." Volgens Slob zorgde juist de samenstelling van de deelnemers, voor het succes. Slob: ,,Als docenten, die met hart en ziel voor de klas staan, zich niet gesteund weten door de politiek hebben we een probleem. En hebben onze kinderen een probleem. Vandaag is een basis gelegd om weer met elkaar verder te spreken. De aanwezigheid van de minister, de brede politieke vertegenwoordiging heeft hierin zeker goed gedaan."

Slob wil met betrokken onderwijsorganisaties en zijn collega's in de politiek nadenken hoe op deze dag kan worden voortgebouwd.

Foto's van de onderwijsdag vindt u hier

Nieuwsarchief > 2012 > maart