ChristenUnie en PvdA ontvangen politiebonden in de Tweede Kamer

Banner Arie -9050dinsdag 27 maart 2012 16:50

De ChristenUnie en PvdA hebben de politiebonden uitgenodigd voor een gesprek in de Tweede Kamer. Aanleiding voor dit gesprek zijn de vastgelopen onderhandelingen over de politie-CAO. Donderdag spreekt de Tweede Kamer met minister Opstelten van Veiligheid en Justitie over het onderwerp. De ChristenUnie en PvdA willen voordat dit debat plaatsvindt graag bijgepraat worden door de politiebonden en nodigen ook andere fracties uit om dit gesprek bij te wonen.

ChristenUnie-Kamerlid Arie Slob: ,,Ik maak me grote zorgen over het feit dat de CAO-onderhandelingen zijn vastgelopen, over de mogelijke redenen daarvoor ontvangen we verschillende geluiden. Het is daarom erg belangrijk dat we als politiek worden bijgepraat door de politiebonden voordat het onderwerp wordt besproken in de Tweede Kamer.”

,,De politie heeft zwaar en belangrijk werk. De werkdruk van agenten neemt steeds meer toe. Opstelten moet zich daarvan bewust zijn” aldus PvdA-Kamerlid Attje Kuiken. “De onrust die onstaat door de CAO-onderhandelingen zijn bovendien slecht voor de vorming van de nationale politie. Het is goed om van de bonden zelf te horen hoe zij hier instaan.”

Arie Slob
Justitie