ChristenUnie: haast geboden bij steun voor ouders met relatieproblemen

2012-esme-wiegman-ap-roukema-0653dinsdag 10 april 2012 17:13

Echtscheiding is een groot probleem in Nederland, de spanningen tussen ouders en een eventuele echtscheiding hebben grote gevolgen voor kinderen. ChristenUnie-Kamerleden Esmé Wiegman en Joël Voordewind zijn blij met de toezegging van staatssecretaris Veldhuijzen-van Zanten dat er een handreiking met informatie over steun voor ouders met relatieproblemen beschikbaar komt voor Centra voor Jeugd en Gezin en gemeenten, maar pleiten voor snel handelen. Wiegman: ,,De persoonlijke ellende die relatieproblemen en een mogelijke scheiding met zich mee brengen zijn enorm groot, relatiecursussen kunnen eraan bijdragen dat de gevolgen van een eventuele scheiding beperkt blijven.”

Wiegman: ,,De gevolgen van relatieproblemen voor jongeren zijn erg groot. De handreiking voor gemeenten en CGJ’s die de staatssecretaris belooft uit te geven is een stap in de goede richting, het is echter cruciaal dat er inzicht komt in de emotionele en financiële gevolgen van een scheiding.” Deze handreiking besteedt slechts aandacht aan de gevolgen van relatieproblemen tussen ouders en bevat verwijzingen naar relatiecursussen.

Esmé Wiegman

Nieuwsarchief > 2012 > april