Boekpresentatie Joel Voordewind

Joel Voordewind in Tweede Kamer2-610dinsdag 22 mei 2012 10:39

Naar aanleiding van zijn pas verschenen boek 'Ben ik nou gek?' organiseert Tweede Kamerlid Joel Voordewind donderdag 24 mei een mini-symposium in Perscentrum Nieuwspoort. Sprekers zijn oud-minister Jan Pronk en oud-ChristenUnie-leider Andre Rouvoet. Over idealen van christenen in de politiek. Voordewind zelf zal ingaan op de noodzakelijke sociale veranderingen in ons land als het gaat om asielbeleid, gezondheidsschade bij jongeren door alcohol en drugsgebruik en de aanpak van kindermishandeling.

In zijn boek 'Ben ik nou gek?' gaat hij dieper in op de blinde vlekken van bestaand onrecht in onze samenleving. Waar zijn we zo gewend aan geraakt dat we ons nauwelijks afvragen wat de achterliggende oorzaken zijn? Zo voelt één miljoen mensen zich vaak eenzaam, maken 1500 mensen per jaar een einde aan hun leven (2x zoveel als verkeersslachtoffers), verstrekken we gratis heroïne aan drugsverslaafden, komt 80 procent van de jongeren uit stukgelopen relaties in de jeugdzorg terecht en worden 100.000 kinderen jaarlijks mishandeld binnen hun gezin.

Het programma begint om 16.00 uen duurt tot 18.00 u en vindt plaats in de Frits van der Poelzaal.

Het programma is als volgt:

16.00 uur – 16.05 uur Welkomstwoord en uitleg opzet middag door gespreksleider Sjirk Kuijper

16.05 uur – 16.10 uur Over uitgeven boek door Henk Medema – uitgever

16.10 uur – 16.20 uur presentatie boek door Joël Voordewind

16.20 uur – 16.35 uur Idealen van christenen in de politiek door Jan Pronk

16.35 uur – 16.50 uur Idealen van christelijke politiek door Andre Rouvoet

16.50 uur – 17.00 uur Gesproken column door Trouw-journalist Cees van der Laan over boek ‘Ben ik nou gek?’

17.00 uur – Joël Voordewind, Jan Pronk en Andre Rouvoet nemen plaats achter tafel

17.00 uur – 17.45 uur Sjirk Kuijper evalueert kort de sprekers. Hij start de discussie met de sprekers. Daarna betrekt hij ook de zaal hierbij.

17.45 – 18.00 uur afsluiting met drankje

Opgeven kan bij Jacobien Doornbos: j.doornbos@tweedekamer.nl<mailto:j.doornbos@tweedekamer.nl>  De plaatsen zijn beperkt.

Joël Voordewind

Reacties op 'Boekpresentatie Joel Voordewind'