Noodhulp Sahellanden dringend nodig: steun World Vision

worldvision-noodhulp-west-afrika-kindjewoensdag 30 mei 2012 14:19

In de Sahel (Afrika) dreigt een humanitaire ramp nu voedseltekorten oplopen door droogte. 18 miljoen mensen, waarvan 1 miljoen kinderen dreigen zwaar ondervoed te raken. Vorige week heeft de ChristenUnie met steun van een Kamermeerderheid aan staatssecretaris Knapen gevraagd om extra Nederlandse hulp. De staatssecretaris heeft in aanvulling op de eerder toegezegde 4 miljoen euro het bedrag met 1 miljoen euro verhoogd.

De ChristenUnie roept ook u op om onze naasten in de Sahellanden te steunen. Kamerlid Joël Voordewind: “We weten dat voor miljoenen mensen, waaronder 1 miljoen kinderen, voedseltekort dreigt door de droogte. Het is belangrijk nu noodhulp te geven, maar ook te werken aan blijvende oplossingen, zoals toegang tot drinkwater en kennis over landbouw. Ik roep u dringend op om onze naasten te helpen, door het werk van World Vision te steunen.”

World Vision werkt al langere tijd in de landen Niger, Mali, Mauritanië, Senegal en Tsjaad. Het doel van World Vision is om wereldwijd 50 miljoen dollar op te halen, zodat 1,1 miljoen mensen geholpen kunnen worden. Er is nu nog ongeveer 40% van het geld binnen. World Vision werkt aan acute noodhulp, maar ook aan blijvende oplossingen tegen de droogte.
Geplande activiteiten van World Vision zijn onder andere:

• Het verstrekken van 4.980 voedselbonnen in Niger aan de meest kwetsbare gezinnen;
  • Het bereiken van 15.000 ondervoede kinderen met een levensreddend voedingsproject;
  • 22.000 mensen die behoefte hebben aan schoon water in Niger
  • De uitbreiding van de werkzaamheden aan de grens van Niger, waar meer dan 4.000 Malinese vluchtelingen een gebrek aan eten hebben, geen onderdak en nauwelijks wasgelegenheden.

Lees ook ons eerdere bericht hierover

Joël Voordewind

Reacties op 'Noodhulp Sahellanden dringend nodig: steun World Vision'