Procedure werving nieuwe voorzitter gestart

banner klein landelijk bestuurvrijdag 18 januari 2013 14:27

De procedure voor de werving en selectie van een nieuwe voorzitter is gestart. De ChristenUnie zoekt een voorzitter die op eigentijdse wijze leiding wil en kan geven aan de strategische koersbepaling van de partij voor het komende decennium.

De voorzitter van de Christenunie, Janneke Louisa heeft in december 2012 haar functie neergelegd vanwege persoonlijke redenen. Het Landelijk Bestuur van de ChristenUnie respecteert haar besluit en is haar dankbaar voor de periode die zij zich heeft ingezet voor de partij.

Het Landelijk Bestuur heeft een bestuursprofiel en profiel van de voorzitter opgesteld en een selectiecommissie benoemd. De opdracht aan deze commissie is om op zoek te gaan naar de kandidaat die het best in de ontstane vacature past. Het Uniecongres zal op 13 april stemmen over de kandidaat die het Landelijk Bestuur voorstelt.

Alle leden van de ChristenUnie die zich herkennen in het profiel kunnen solliciteren naar deze functie. Meer informatie over het profiel, de bestuurlijke agenda en de procedure vindt u op de vacaturepagina. De sluitingstermijn voor de sollicitatieprocedure is 4 februari 2013.

Partij

Nieuwsarchief > 2013 > januari