Evangelische Hogeschool komt op voor eindexamenkandidaten

Petitie Evangelische Hogeschool maart 2013dinsdag 12 maart 2013 19:27

De Evangelische Hogeschool komt op voor examenkandidaten die graag het komende cursusjaar 2013/2014 willen kiezen voor een vormingsjaar (zoals het EH-Basisjaar) voordat zij aan een vervolgstudie beginnen. Dit staat sterk onder druk als gevolg van de plannen van het kabinet omtrent het leenstelsel. Arie Slob vindt het belangrijk dat dit soort scholen voor een breed publiek toegankelijk blijven.

Arie Slob: “Scholen zoals de Evangelische Hogeschool zorgen ervoor dat jongeren bewuster in het leven komen te staan en beter een weloverwogen beslissing over hun toekomst kunnen nemen. Daar is de hele samenleving bij gebaat en levert op de lange termijn juist winst op.”

EH-directeur Els van Dijk: “Aankomende studenten worden geacht een verantwoorde studiekeuze te maken terwijl zij niet weten waar zij aan toe zijn. De overheid probeert uitval in het hoger onderwijs te bestrijden met financiële maatregelen, terwijl de oorzaak niet aangepakt wordt. In de context van een maatschappij die steeds zakelijker en onpersoonlijker wordt en onderwijs waarin vorming het kind van de rekening is, nemen wij onze verantwoordelijkheid,” licht EH-directeurEls van Dijk toe. “Wij beginnen bij de voorwaarden die nodig zijn om tot een goede studiekeuze te komen en bieden de brede vorming waar veel jongeren behoefte aan hebben. Daarom willen wij via onze opleidingen beschikbaar zijn voor elke jongere die behoefte heeft aan vorming en ontwikkeling.”

Van Dijk is samen met een aantal leerlingen en collega’s afgereisd naar Den Haag om een petitie aan te bieden aan een drietal Tweede Kamerleden (Arie Slob van de ChristenUnie, Michel Rog van het CDA en Roelof Bisschop van de SGP) om hen op te roepen te blijven strijden voor de toekomst van scholen als deze.

Arie Slob

Reacties op 'Evangelische Hogeschool komt op voor eindexamenkandidaten'