ChristenUnie gaat voor 10.000 handtekeningen tegen selectief labelen Israël

israeldonderdag 04 april 2013 16:24

Kamerlid Joël Voordewind is verheugd dat er al duizenden handtekeningen binnen zijn voor de actie tegen selectief labelen van Israël. De ChristenUnie keert zich met deze actie tegen het initiatief van minister Timmermans om producten uit de omstreden gebieden uit Joodse nederzettingen te voorzien van een speciaal label. Voordewind verbaast zich erover dat Israël in de beklaagdenbank zit. ,,Er zijn net weer raketaanslagen geweest. Daar is niemand verontwaardigd over. Waarom ligt de focus zo eenzijdig op Israël? Met deze handtekeningenactie geven we een tegengeluid. Teken mee!”

Tweede Kamerlid Joël Voordewind: “Wij delen de verontwaardiging die in Israël is ontstaan over deze maatregel. De mogelijke kritiek op Israël kan op tal van landen toegepast worden! Krijgen producten uit Gaza, waar de terroristische organisatie Hamas regeert eenzelfde label?”

De selectieve verontwaardiging over Israël moet stoppen. Deze maatregel lijkt volgens de ChristenUnie een eerste aanzet tot een algemene boycot tegen Israël te zijn, daar verzetten wij ons tegen. Daarom voert de ChristenUnie een handtekeningenactie. Zet u alstublieft uw handtekening en laten we deze minister massaal duidelijk maken dat het afgelopen moet zijn met deze vorm van Israël-discriminatie. Teken mee via deze link.

Israël
Joël Voordewind

Reacties op 'ChristenUnie gaat voor 10.000 handtekeningen tegen selectief labelen Israël'

Nieuwsarchief > 2013 > april