Stop geldverkwistende race tussen Brussel en Straatsburg!

zijaanzicht vlaggen tourdinsdag 16 april 2013 22:24

Bijdrage van Peter van Dalen (ChristenUnie) aan het debat over de begroting van het Europees Parlement voor 2014, over het "Huis van de Europese geschiedenis", over een mogelijk Parlementarium in Straatsburg en over 1 zetel voor het Europees Parlement:

"Huis van de Europese geschiedenis"

Sinds enkele weken staat er in Brussel een nieuwe hijskraan. In het Park Leopold wordt voor ruim 50 miljoen euro het zogenoemde Huis van de Europese Geschiedenis gebouwd.

De bouw van deze nieuwe propagandatempel heeft veel wenkbrauwen doen fronsen vooral hier, in Straatsburg! Vorige maand wees de burgermeester van Straatsburg er op dat de officiële zetel van het Parlement in zijn stad is. Als er ergens een nieuw centrum moet komen om te berichten over Europa dan in zijn stad!

Parlementarium in Straatsburg?

De burgermeester maakte daarom medio maart via het regionale dagblad DNA plannen bekend voor een gloednieuw voorlichtingscentrum. De eerste fase van 2 miljoen, waarbij een villa hier in de buurt wordt opgekocht, betaalt de stad. Voor de tweede, veel duurdere fase, van 15 miljoen, moet Europa opdraaien.

Daarom mijn oproep aan de collega’s:

1. Geef niet toe aan de komende vraag van Straatsburg!
  2. De race tussen Brussel en Straatsburg moet stoppen. Praat met uw nationale regeringen. Het Europees Parlement moet één zetel hebben.

Eurofractie

Reacties op 'Stop geldverkwistende race tussen Brussel en Straatsburg!'