ChristenUnie wil aantal geestelijke verzorgers binnen krijgsmacht handhaven

navo militairendinsdag 14 mei 2013 16:16

Kamerlid Gert-Jan Segers heeft samen met PvdA-collega Angelien Eijsink schriftelijke vragen gesteld over de beschikbaarheid van geestelijke verzorging in de krijgsmacht. Segers: ,,De aanwezigheid van geestelijke verzorging is erg belangrijk, juist als er ontslagen vallen. De minister overweegt nu om daarop te gaan bezuinigen. Dit lijkt mij niet de juiste weg."

Vragen van de leden Eijsink (PvdA) en Segers (ChristenUnie) aan de minister van Defensie over de rol van de geestelijk verzorgers bij de reorganisatie bij de krijgsmacht.

1. Heeft u kennis genomen van het bericht in De Telegraaf ‘Ontslagen militairen zoeken hulp’ van 14 mei j.l.?
  2. Erkent u het belang  van de aanwezigheid van de geestelijke verzorgers binnen de krijgsmacht?
  3. Streeft u er naar het aantal geestelijke verzorgers binnen de krijgsmacht organisatie vooralsnog te handhaven?
  4. Op welke wijze faciliteert u de extra  inzet en begeleiding van de geestelijke verzorgers binnen de krijgsmacht ten behoeve van de ontslagen militairen?
  5. Heeft u zicht op de situatie van de mensen die als gevolg van de reorganisatie gedwongen de krijgsmacht hebben moeten verlaten? En zo ja, op welke wijze volgt u dit?
Defensie
Gert-Jan Segers

Reacties op 'ChristenUnie wil aantal geestelijke verzorgers binnen krijgsmacht handhaven'

Nieuwsarchief > 2013 > mei