APK keuring motoren voorlopig van de baan

petervandalen_dolfwilligers_mag1donderdag 30 mei 2013 11:50

Europese plannen voor een verplichte APK keuring van motoren zijn voorlopig van de baan. Dat heeft de Transportcommissie van het Europees Parlement vandaag bepaald door een voorstel van Europarlementariƫr Peter van Dalen (ChristenUnie) aan te nemen. Van Dalen is blij met de uitkomst van de stemming: ,,De Europese Commissie was van plan alle motoren verplicht APK te laten keuren. Gelukkig is dat nu voorkomen. Dat scheelt Nederlandse motorrijders elk jaar een boel geld!"

Voorstanders van een verplichte APK keuringen voor motoren beweren dat de verkeersveiligheid hierdoor wordt vergroot. Van Dalen, vicevoorzitter van de Transportcommissie van het Europees Parlement, is het daar niet mee eens: ,,Er is geen enkel onderzoek dat aantoont dat de invoering van een verplichte APK keuring voor motoren bijdraagt aan de verkeersveiligheid. Motorrijders zijn liefhebbers en onderhouden hun voertuig met grote zorg. Het voorstel van de Europese Commissie was daarom een volstrekt onnodig en bureaucratisch voorstel."

Eurofractie
Transport

Reacties op 'APK keuring motoren voorlopig van de baan'

Nieuwsarchief > 2013 > mei