Inbreng verslag (wetsvoorstel) Carola Schouten inzake Fiscale verzamelwet 2013

donderdag 13 juni 2013 00:00

Inbreng verslag (wetsvoorstel) van ChristenUnie Tweede Kamerlid Carola Schouten als lid van de vaste commissie voor Financiën inzake Fiscale verzamelwet 2013

Onderwerp:   Wijziging van enkele belastingwetten en enige andere wetten (Fiscale verzamelwet 2013)

Kamerstuk:    33 637

Datum:            13 juni 2013

De leden van de ChristenUnie-fractie hebben kennisgenomen van het voorliggende wetsvoorstel. Zij hebben nog een tweetal vragen over het verlaagde BTW-tarief voor isolatie, renovatie en herstel van woningen.

De leden van de ChristenUnie-fractie lezen dat ook de diensten van architecten tijdelijk onder het verlaagde BTW-tarief zijn gebracht. Deze leden vragen of dit tevens geldt voor diensten van constructeurs die bouwkundige berekeningen uitvoeren (en bouwtekeningen maken) ter voorbereiding van renovatie- en herstelwerkzaamheden.

De leden van de ChristenUnie-fractie lezen dat een voorwaarde voor architecten om onder het verlaagde tarief te vallen is, dat dezelfde architect ook begeleidende werkzaamheden verricht ten aanzien van de renovatie of het herstel van de woning? Deze leden vragen wat precies verstaand wordt onder ‘begeleidende werkzaamheden’ van architecten, naast het maken van het ontwerp? Hoe kan de Belastingdienst controleren dat architecten ook ‘begeleidende werkzaamheden’ verrichten?

Voor meer informatie: www.tweedekamer.nl.

« Vorige Volgende »

december 2019