ChristenUnie wil helderheid over overuren Nationale Politie

politie-blauw-op-straatvrijdag 02 augustus 2013 10:44

De ChristenUnie maakt zich zorgen of de Nationale politie haar doelstellingen wel kan behalen. Politievakbond ACP heeft de noodklok geluid over het stuwmeer aan overuren bij de Nationale Politie. Halverwege het jaar zouden de overuren al op zijn en moeten politiemensen extra vakantie opnemen omdat er geen geld meer is de overuren uit te betalen. Tweede Kamerlid Gert-Jan Segers heeft hierover schriftelijke vragen gesteld: “Minister Opstelten heeft bij burgers, politiemedewerkers en de Tweede Kamer hoge verwachtingen geschapen over de Nationale Politie. Zijn die verwachtingen niet te hoog? Als er werkelijk zoveel overuren zijn als de vakbonden nu stellen, dan moet de minister scherpere keuzes maken over doelstellingen van de Nationale Politie of meer geld beschikbaar stellen."

Je kunt volgens Segers van het personeel niet vragen overuren te draaien om vervolgens halverwege het jaar alle overuren te laten compenseren met extra vakantie, terwijl het werk zich wel blijft opstapelen. "Dat is niet goed voor de motivatie voor personeel, dat wel dag en nacht beschikbaar moet zijn.”

Gert-Jan Segers

Reacties op 'ChristenUnie wil helderheid over overuren Nationale Politie'