Piet Adema benoemd tot waarnemend burgemeester Tynaarlo

Piet Adema-7604 (foto Arjo Kleinhuis)vrijdag 09 augustus 2013 12:39

Voorzitter van het landelijk bestuur van de ChristenUnie Piet Adema is vandaag door Drentse Commissaris van de Koning Jacques Tichelaar aangesteld tot waarnemend burgemeester in de gemeente Tynaarlo. Hij begint daar op maandag 12 augustus. Adema blijft voorzitter van het landelijk bestuur en gaat de functies combineren.

De commissaris besloot tot de aanstelling van een waarnemer, toen kort voor de zomer duidelijk werd dat burgemeester Frank van Zuilen naar verwachting voor langere tijd met ziekteverlof zal zijn. In Tynaarlo is sprake van slepende politieke en bestuurlijke spanningen. "De heer Adema leidt het proces naar herstel van de verhoudingen en verbetering van de bestuurbaarheid", aldus de heer Tichelaar.

Piet Adema is sinds april van dit jaar landelijk voorzitter van de ChristenUnie. Hij was eerder waarnemend burgemeester in de gemeente Achtkarspelen, van mei 2011 tot januari van dit jaar. Daarvoor was de heer Adema vier jaar lang gedeputeerde in de provincie Friesland.

Bron: Provincie Drenthe

Partij