Schouten: ‘Uittreden Griekenland opnieuw bespreken’

Carola Schouten-Topbanners-1.jpgwoensdag 11 september 2013 11:45

De ChristenUnie heeft weinig vertrouwen in een derde schuldpakket voor Griekenland. Tweede Kamerlid Carola Schouten wil dat er een discussie komt of een Griekse uittreding niet een veel beter idee is. "Blijkbaar valt er met de VVD ook te praten over een Griekse uittreding" stelt Schouten na uitspraken van VVD-Europarlementariër en lijsttrekker Hans van Baalen.

Hij zei dat bij de presentatie van het VVD-conceptverkiezingsprogramma voor de Europese verkiezingen: "Doe je niet wat is afgesproken? Dan doe je niet meer mee."

Vorig najaar stelde fractievoorzitter Arie Slob bij de presentatie van het euro-onderzoek van de ChristenUnie ook dat uittreding van Griekenland een reëel alternatief is in plaats van de miljardensteun waarmee schuld op schuld wordt gestapeld. Schouten wil duidelijkheid van minister Dijsselbloem nu hij zelf hintte op een nieuwe steunoperatie aan de Grieken. "Dijsselbloem doet de hele tijd alsof dit allang bekend was, maar hij loopt hiermee echt op de zaken vooruit,” laat Schouten aan Nu.nl weten.

Vanmiddag wordt er een debat in de Tweede Kamer of Griekenland gevoerd.

Carola Schouten
Crisis