Van Dalen vraagt om onderzoek aanvallen Egyptische Christenen

Peter van Dalen Tharirplein - Ruben Timman - 624x270donderdag 12 september 2013 12:08

De Europese Unie moet een onderzoeksmissie organiseren naar de recente aanvallen op Koptische christenen in Egypte. Dat verzoek heeft Europarlementariër Peter van Dalen samen met acht andere parlementsleden aan buitenlandcoördinator Catherine Ashton gedaan.

“Wij verzoeken in de brief dat onder leiding van de EU een onderzoek wordt gehouden naar de recente aanvallen op Kopten. Het onderzoek moet ook tot aanbevelingen leiden, hoe de EU in de nabije toekomst de Kopten beter kan ondersteunen,” Legde Van Dalen het verzoek na afloop van het debat uit. Het verzoek werd mede ondertekend door Bas Belder (SGP) en Dennis de Jong (SP)

Van Dalen noemde het geweld tegen de Kopten een drama wat zich ver achter de camera’s afspeelt. Naast het verzoek is ook de wapen- en productenexport, voor zover deze militaire doeleinden hadden, opgeschort en ook krijgt Egypte geen begrotingssteun van de Europese Commissie. Lees hier het gehele artikel van het Nederlands Dagblad.

Reacties op 'Van Dalen vraagt om onderzoek aanvallen Egyptische Christenen'