ChristenUnie maakt zich opnieuw sterk voor hoopvolle agenda

tweede-kamerdonderdag 26 september 2013 21:28

Tijdens de tweede dag van de Algemene Politieke Beschouwingen heeft de ChristenUnie opnieuw aandacht gevraagd voor de onderwerpen werkgelegenheid, gezinnen, duurzaamheid en gerechtigheid. Fractievoorzitter Arie Slob concludeerde aan het einde van het debat dat er weliswaar kleine toezeggingen waren gedaan, maar dat de échte bewegingen van het kabinet uitbleven. “Ik hoop dat het kabinet volgende week wél zijn huiswerk heeft gedaan.”

Op aandringen van Arie Slob deed minister-president Rutte tijdens het debat toezeggingen over de Algemene Nabestaandenwet en de TOG-regeling voor ouders met gehandicapte kinderen. Slob toont zich echter teleurgesteld dat de coalitie niet duidelijk heeft aangegeven waarin ze tegemoet wil komen aan de tegenbegrotingen van de oppositie. Hij dringt er bij de VVD en PvdA dan ook op aan om vóór de Algemene Financiële Beschouwingen van volgende week eerst eens goed naar de tegenbegrotingen te kijken. Slob: “We roepen het kabinet op een hoopvolle agenda te ontwikkelen waarin behoud en herstel van werkgelegenheid, aandacht voor gezinnen, voor duurzame ontwikkeling en recht doen aan mensen in moeilijke omstandigheden de kern zullen moeten vormen.”

Arie Slob

Reacties op 'ChristenUnie maakt zich opnieuw sterk voor hoopvolle agenda'

Nieuwsarchief > 2013 > september