Terugblik op het Najaarscongres 2013

20131123-congres_APR5355zaterdag 23 november 2013 21:02

‘De Schuilplaats’ in Ede kleurde vandaag ChristenUnie-blauw tijdens het 27e Unie- en 13e Ledencongres.

Een dag die begon met een uitdagende opening van predikant Gert Hutten en een enthousiaste partijvoorzitter Piet Adema, werd afgesloten met een knallende speech van Arie Slob.

De vernieuwing van de partijdemocratie was deze zaterdag het belangrijkste onderwerp. Een partijvoorstel om individuele leden niet alleen lokaal, maar ook landelijk en provinciaal stemrecht te geven, werd na lange discussie met grote meerderheid door de partij aangenomen. Op dit moment hebben alleen afgevaardigden van kiesverenigingen stemrecht.

Waarschijnlijk vanaf 1 januari 2015 krijgen niet alleen afgevaardigden, maar ook individuele leden de mogelijkheid om mee te beslissen over bijvoorbeeld de landelijke kandidatenlijsten en verkiezingsprogramma's. Een amendement van de ChristenUnie-jongeren van PerspectieF om ook hun jongerenorganisatie stemrecht te geven, werd met grote meerderheid aangenomen.

De enthousiaste speech van partijvoorzitter Piet Adema kunt je hier teruglezen. De afsluitende en indrukwekkende speech van Arie Slob is hier terug te zien.

Het volgende congres is in februari. Maar in de tussentijd kunt je even terugblikken met de foto’s die op onze Facebookpagina zijn gezet:

(En vergeet onze Facebook-pagina niet te liken zodat je nooit meer mooie foto's of het laatste nieuws mist!)

Reacties op 'Terugblik op het Najaarscongres 2013'

Nieuwsarchief > 2013 > november