Grieks voorzitterschap: epos of tragedie?

Zittingszaal_Straatsburg_02woensdag 15 januari 2014 10:46

Bijdrage van Peter van Dalen (ChristenUnie) aan het debat over het Griekse Voorzitterschap in Straatsburg op woensdag 15 januari 2014

Het Griekse Raadsvoorzitterschap kan een epos of een tragedie worden. Ik doe de heer Samaras 3 voorstellen zodat hij straks dit half jaar episch kan afsluiten:

Eén (1).

De situatie in de Eurozone blijft onzeker, onder andere door torenhoge nationale schulden zoals van Griekenland. Toch heeft de Griekse premier uitgesproken dat de Griekse economie zal groeien. De vraag is echter: hoe staat Griekenland er écht voor? De middenstand is afgelopen jaren met 70% gekrompen, gaarkeukens draaien overal op volle toeren en afgelopen september sloten maar liefst 8 universiteiten hun deuren.

Griekenland betaalt een hoge prijs om in de eurozone te blijven. Bovendien, de structurele problemen zijn niet verholpen. Nog steeds voldoet de eurozone niet aan zelfs maar de basisvoorwaarden van een Optimum Currency Area. Eén van die basisvoorwaarden is het hebben van exit criteria. Dat zijn afspraken over wanneer en hoe een land de monetaire zone dient te verlaten. En let wel, buiten de eurozone zijn is heus geen straf, integendeel! Juist dan is er hoop en ontstaan er échte kansen. Zeker in combinatie met gedeeltelijke schuldsanering. Dan kan de economische malaise effectief worden bestreden met monetair maatwerk. Ik hoor graag van de Raadsvoorzitter wanneer die exit criteria gereed zijn, en hoe hij die zal toetsen aan Griekenland.

Twee (2).

Onlangs zijn de onderhandelingen over het nieuwe visserijfonds gestrand. Tientallen Nederlandse vissers krijgen daardoor géén vergunning om te vissen met de Pulskor. Deze innovatieve vissers zijn slachtoffer van trage Europese besluitvorming. Absurd! Mijn oproep is deze onderhandelingen én snel én succesvol af te ronden!

Drie (3).

Helaas onderhandelt de EU al vele jaren met Turkije over toetreding. Vreemd, want dit land ligt vooral buíten Europa. Bovendien groeit de instabiliteit van Turkije en vlotten die toetredingsonderhandelingen totaal niet. Ook de kwestie Cyprus zit muurvast. Mijn verzoek aan de heer Samaras is dat hij dit half jaar de toetredingsonderhandelingen met Turkije stopt.

Ik hoor graag van de Griekse Raadsvoorzitter zijn reactie op mijn 3 voorstellen om zijn voorzitterschap tot een epos te maken.

Reacties op 'Grieks voorzitterschap: epos of tragedie?'

jing, jing (boo) boo [1187688]
Geplaatst op: 06-02-2018 07:26
Il existe deux types de montres mécaniques, l'une est une montre mécanique manuelle, l'autre est des montres mécaniques automatiques, montres mécaniques manuelles, remontage manuel manuel,replique montre montres peuvent obtenir le timing de l'énergie; machines automatisées est l'utilisation de personnel pour obtenir un swing d'énergie, nous voulons généralement porter 10 à 12 heures pour s'assurer que le temps de voyage de la montre est exacte. Qu'il s'agisse de montres automatiques ou de montres mécaniques, l'énergie provient des hommes, les montres mécaniques s'appuient sur le mouvement d'horlogerie et la rotation d'un rapport, donnent l'heure, le calendrier, la phase de lune et d'autres fonctions. il n'a pas utilisé l'électricité comme les montres à quartz et les montres électroniques. Les montres mécaniques sont généralement plus chères. Montres à quartz et les montres électroniques sont l'utilisation de l'électricité pour fournir de l'énergie dans la technologie, mais la montre à quartz conserve la méthode de cadran et de pointage, et la plus grande différence est que l'énergie de la montre plus simple que la montre mécanique replique montre de luxe Beaucoup de choses, les montres à quartz sont alimentées par des piles pour assurer un mouvement stable, tandis que les montres mécaniques nécessitent des structures de mouvement sophistiquées qui font voyager la montre avec précision. Ce sont des montres à quartz et des montres mécaniques, montres électroniques différentes différences, j'espère que vous pouvez aider!