Lijsttrekker en slogan blijven hetzelfde voor de EP-verkiezingen 2014

Foto Europees Parlementzaterdag 01 februari 2014 14:56

De slogan voor de komende verkiezingen van ChristenUnie-SGP voor het Europees Parlement op 22 mei 2014 is vandaag in Lelystad gepresenteerd: Samenwerking Ja, Superstaat Nee. Ook is het verkiezingsprogramma vastgesteld en is Peter van Dalen definitief gekozen tot lijsttrekker. Peter van Dalen: “ChristenUnie en SGP willen het christelijk geloof een stem geven in het Europees Parlement. Een boodschap van vrede en hoop, voor ons continent, voor Europese burgers, voor Nederlandse kiezers, voor vervolgde christenen wereldwijd.”

Volgens nummer 2 op de lijst, Europarlementariër Bas Belder, kan de Europese campagne van start: ,,ChristenUnie en SGP hebben een unieke kijk op de Europese samenwerking. Onze slogan geeft aan dat we op verschillende terreinen de meerwaarde van Europese samenwerking zien. De economie en het milieu stoppen niet bij de grens. Maar Europa hoeft zich niet met alles te bemoeien. Denk aan pensioenen, onderwijs en gezondheidszorg. Daarmee gaan ChristenUnie en SGP voor de gulden middenweg, tussen de mensen die roepen “Meer, meer Europa” en de mensen die zich willen terugtrekken achter de dijken: allebei sprookjes.”

Peter van Dalen laat in een reactie weten dankbaar en blij te zijn dat het ChristenUnie-congres in Lelystad hem unaniem heeft verkozen tot lijsttrekker van de ChristenUnie-SGP bij de Europese verkiezingen.

Verkiezingsprogramma

Op het congres is ook het verkiezingsprogramma vastgesteld. Zo willen ChristenUnie en SGP van de bestrijding van christenvervolging een speerpunt van het EU buitenlands beleid maken. Ook moeten er exit-condities voor de eurozone komen, zodat het in de toekomst mogelijk wordt dat landen de eurozone verlaten. Daarnaast kan Israël op de blijvende steun van ChristenUnie en SGP rekenen. Ten slotte blijven de partijen zich inzetten voor de belangen van economische sectoren als transport, landbouw en visserij. Van Dalen en Belder: ,,De Eurofractie ChristenUnie-SGP vraagt om de stem van de Nederlandse burgers om dit goede, christelijke programma ten uitvoer te brengen!”

Eurofractie
Europese Verkiezingen

Reacties op 'Lijsttrekker en slogan blijven hetzelfde voor de EP-verkiezingen 2014'

Nieuwsarchief > 2014 > februari