Rouvoet hulpburgemeester Rotterdam

Foto_Rotterdamdonderdag 04 mei 2006 14:19

André Rouvoet benut reces voor stage bij burgemeester Opstelten

Het reces biedt kamerleden een mooie gelegenheid praktijkervaring op te doen. Met dat doel zal de fractievoorzitter van de ChristenUnie, André Rouvoet, maandag 8 en dinsdag 9 mei fungeren als hulpburgemeester van Rotterdam. Rouvoet: “Als Tweede Kamer houden we ons regelmatig bezig met bijvoorbeeld de Grote Steden-problematiek. Het lijkt me erg leerzaam om de andere kant eens mee te maken en te zien wat een burgemeester allemaal moet doen om ‘zijn stad te runnen’!”

André Rouvoet begint maandagochtend vroeg aan zijn tweedaagse programma. Hij zal als hulpburgemeester zoveel mogelijk het normale programma van burgemeester Opstelten meemaken en daartoe verschillende interne overleggen en vergaderingen bijwonen, waaronder het driehoeksoverleg met de politie en een vergadering met de burgemeesters van de andere G4-steden.

Een deel van zijn tijd als hulpburgemeester zal benut worden voor het volgen van een eigen programma. Rouvoet bezoekt House of Hope, een sociaal project in de Tarwewijk van Rotterdam dat gericht is op ontmoeting tussen mensen. Dit project is eind 2005 bekroond met de vrijwilligersprijs van de gemeente Rotterdam. De fractievoorzitter van de ChristenUnie zal hier ook in gesprek gaan met christenmigranten uit o.a. Afrika en de Antillen.

Ook op het programma staat een bezoek aan de pilot van ‘FF-Kappe’, de Rotterdamse versie van het door de ChristenUnie gelanceerde ‘Doe Normaal’-project, dat is gericht op het bevorderen van ‘sociaal gedrag’. Verder wordt hij bijgepraat over de opvang van voormalige prostituees van de Keileweg. Rouvoet zegt als een echte stagiair uit te kijken naar “twee fantastische dagen”.
André Rouvoet

Reacties op 'Rouvoet hulpburgemeester Rotterdam'