europawoensdag 17 september 2014 12:01

'Welke rol kan ik als christen innemen, in een economie die waar het recht van de sterkste geldt? Welk verschil kan ik maken in een door armoede en onrecht geteisterde wereld?' Voor wie over die vragen nadenkt, is er de European Economic Summit. Deze conferentie is van 18 tot 20 september, in Amsterdam.

Op de European Economic Summit 2014 worden nieuwe economische modellen geformuleerd en gepresenteerd voor de door de crisis geplaagde Europese economieën van de 21e eeuw. De modellen zijn ontstaan en gegroeid vanuit de christelijke traditie, vanuit het christelijke geloof en gedachtegoed. Organisator CPFE (Christian Political Foundation for Europe) hoopt met deze nieuwe modellen een aanzet te geven voor een gezond en vitaal Europa. De stichting onderstreept het belang van een Europa dat mogelijkheden als onderwijs, werk en geestelijke vernieuwing kan bieden voor velen, binnen en buiten Europa.

Voor wie?
Het European Economic Summit is een evenement voor iedereen die op enige manier betrokken is met de verhouding tussen christelijk geloof en economie: van leiders in de zakelijke markt, politici, CEO’s en ondernemers tot filantropen, christelijke investeringsgroepen en evangelisatie- en kerkleiders. Ook beleidsmedewerkers, professionals in de financiële markt en anderszins geïnteresseerden zijn van harte uitgenodigd.

Meer informatie
U vindt meer informatie in de brochure van de EES. Op de site kunt zich voor de conferentie aanmelden.

Reacties op 'European Economic Summit: over christen-zijn in de zakelijke en economische wereld'