Verklaring van ECR-fractie in het Europees Parlement over MH17 ongeluk

vlag europa tourvrijdag 18 juli 2014 10:16

Onder het Nederlands de originele Engelstalige tekst:

Naar aanleiding van de tragische ramp met Malaysian Airlines vlucht MH17 van Amsterdam naar Kuala Lumpur hebben ECR-voorzitter Syed Kamall, Nederlandse delegatieleider Peter van Dalen, voorzitter Anna Fotyga van de parlementaire commissie voor Veiligheid en Defensie en ECR buitenlandwoordvoerder Charles Tannock de volgende verklaring naar buiten gebracht:

“Dit is een afschuwelijke tragedie. Onze gedachten en gebeden zijn met de families en vrienden van de passagiers en bemanning, aan wie we onze condoleances overbrengen.

De feiten rond deze tragedie moeten zo snel mogelijk worden vastgesteld middels een betrouwbaar en onafhankelijk onderzoek, gebruikmakend van het Europese Luchtvaart Veiligheidsinstituut.

Naar alle waarschijnlijkheid is deze ramp veroorzaakt door crimineel handelen. Wie hiervoor verantwoordelijk is, en wie daarbij assisteerde, moet goed begrijpen dat Europa het niet toestaat dat burgerluchtvaart straffeloos kan worden aangevallen. Allereerst moeten de feiten worden vastgesteld, maar deze daad van agressie tegen Europa en haar bondgenoten zal consequenties hebben.

Wij roepen de VN-veiligheidsraad en de Europese regeringen op zich met spoed te beraden en in de komende dagen met een duidelijk antwoord te komen. De ECR fractie is nadrukkelijk van mening dat Oekraïne het recht heeft haar territoriale integriteit te verdedigen.”

De origele tekst in het Engels:

Statement on MH17 crash

Following to the tragic downing of Malaysian Airlines flight MH17 from Amsterdam to Kuala Lumpar, European Conservatives and Reformists Group chairman Syed Kamall, Dutch delegation leader Peter Van Dalen, the Chairman of the European Parliament Security and Defence committee Anna Fotyga, and ECR foreign affairs spokesman Charles Tannock have issued the following statement:

"This is a terrible tragedy and we send our thoughts and heartfelt condolences to all of the families and friends of the passengers and crew.

"The facts of this tragedy must be established swiftly by a fully reliable independent investigation, making use of the European Aviation Safety Agency.

"It seems increasingly likely that this was a criminal act. Whoever was responsible, and those assisting them, must understand that the West will not allow civilian aircraft to be attacked without serious consequences. Facts must be established first, but consequences must follow from this likely act of aggression against Europe and her allies.

"The UN Security Council must convene immediately, and EU governments should meet to discuss a response in the coming days. The ECR continues to reiterate Ukraine's right to defend her territorial integrity."

Eurofractie
Europese Verkiezingen

Reacties op 'Verklaring van ECR-fractie in het Europees Parlement over MH17 ongeluk'

Nieuwsarchief > 2014 > juli