Slob: "Ik leef mee met de nabestaanden en bid hen troost en kracht toe"

zwartvrijdag 18 juli 2014 16:50

De ChristenUnie reageert geschokt op het nieuws over vlucht MH17.

Kamerlid Joël Voordewind: “Speculeren of politiek bedrijven over de rug van de slachtoffers lijkt mij op dit moment niet gepast. Daar is op dit moment ook nog te weinig informatie voor."

Verklaring van ECR-fractie in het EP van o.a. Peter van Dalen (ChristenUnie Europarlementariër):

“Dit is een afschuwelijke tragedie. Onze gedachten en gebeden zijn met de families en vrienden van de passagiers en bemanning, aan wie we onze condoleances overbrengen.

De feiten rond deze tragedie moeten zo snel mogelijk worden vastgesteld middels een betrouwbaar en onafhankelijk onderzoek, gebruikmakend van het Europese Luchtvaart Veiligheidsinstituut.

Naar alle waarschijnlijkheid is deze ramp veroorzaakt door crimineel handelen. Wie hiervoor verantwoordelijk is, en wie daarbij assisteerde, moet goed begrijpen dat Europa het niet toestaat dat burgerluchtvaart straffeloos kan worden aangevallen. Allereerst moeten de feiten worden vastgesteld, maar deze daad van agressie tegen Europa en haar bondgenoten zal consequenties hebben.

Wij roepen de VN-veiligheidsraad en de Europese regeringen op zich met spoed te beraden en in de komende dagen met een duidelijk antwoord te komen. De ECR fractie is nadrukkelijk van mening dat Oekraïne het recht heeft haar territoriale integriteit te verdedigen."

Lees hier het hele bericht van de ECR op eurofractie.nl

Reacties op 'Slob: "Ik leef mee met de nabestaanden en bid hen troost en kracht toe"'

Roodvoets, A.J. (Adriaan) [656318]
Geplaatst op: 24-07-2014 21:38