Invoering studieschuldenstelsel vooral heel erg dom

20110524-Carola-Schouten-in-Kamer-1dinsdag 23 september 2014 10:19

De ChristenUnie is, was en blijft tegen een studieschuldenstelsel. Het leidt er toe dat studenten straks verzekerd zijn van een forse schuldenlast als zij de arbeidsmarkt betreden. Bovendien raakt het de toegankelijkheid van het hoger onderwijs. Dit kan er toe leiden dat talentvolle jongeren straks toch afzien van een studie.

Kamerlid Carola Schouten:  ,,We gaan jongeren opzadelen met grote schulden en de toegankelijkheid van het hoger onderwijs bemoeilijken. Onbegrijpelijk dat VVD, PvdA, maar juist ook D66 en GroenLinks hier voor willen tekenen. De ChristenUnie doet dit niet. We zullen onze bezwaren tegen een studieschuldenstelsel daarom opnieuw kenbaar maken als het wetsvoorstel behandeld wordt". In het wetsvoorstel worden jongeren die een zware - meerjarige - master volgen, nog eens extra geraakt omdat zij langer moeten lenen. Schouten: ,,Nederland wil graag een kennisland zijn, maar voert tegelijkertijd beleid in dat ambitie bestraft. Dat is niet alleen dubbel, maar vooral heel erg dom."

Carola Schouten

Reacties op 'Invoering studieschuldenstelsel vooral heel erg dom'

Nieuwsarchief > 2014 > september