ChristenUnie dankbaar voor uitslag herverdelingsverkiezingen

DSC_0427donderdag 20 november 2014 14:52

Woensdag 19 november waren de herverdelingsverkiezingen in zes nieuwe gemeentes. In drie daarvan kon men stemmen op de ChristenUnie.

Het ziet er naar uit dat de ChristenUnie-SGP in Nissewaard een tweede zetel heeft gewonnen. Lijsttrekker Bernard Tebrugge: "De gewonnen zetel beschouwen wij als een grote zegen. Het geeft ook vertrouwen voor de toekomst. Ook in een grote stad als Nissewaard (85.000 inwoners) mag het geluid van de christelijke politiek de komende jaren een plaats hebben. Dat is geweldig!’"

Ook in Krimpenwaard was het feest: daar heeft de ChristenUnie drie zetels gekregen (foto). Benjamin Anker, lijsttrekker: "Ik heb er alle vertrouwen in dat we de ChristenUnie de komende jaren met dit team nog sterker op de kaart kunnen gaan zetten. De onderlinge sfeer is fantastisch en we kunnen niet wachten om aan de slag te gaan!"

De derde gemeente waar de ChristenUnie mee deed was Alkmaar. Helaas is er ondanks hard werk in de campagne geen eerste zetel behaald.

Partijleider Arie Slob: "Ik ben blij en dankbaar voor de uitslag in Nissewaard, waar we een zetel erbij wonnen en die van Krimpenerwaard, waar we een prachtig resultaat van drie zetels behaalden. In Alkmaar zien we een stijgende lijn qua aantal stemmen. Dat geeft goede hoop op een zetel bij de volgende verkiezingen. Ik ben trots op alle vrijwilligers die met veel enthousiasme campagne hebben gevoerd."

Reacties op 'ChristenUnie dankbaar voor uitslag herverdelingsverkiezingen'

Nieuwsarchief > 2014 > november