ChristenUnie nog altijd koningshuisgezind

Prinsjesdagdinsdag 06 oktober 2009 12:55

De ChristenUnie heeft in principe geen probleem met het vakantiehuis van prins Willem-Alexander en prinses Maxima in Mozambique. De oranjes hebben een generatielange band met Afrika. Dat continent mag niet vergeten worden en daar draagt de prins zo ook aan bij. Tegelijkertijd vindt Ed Anker dat de brief van de Minister-President, die het koningshuis in zijn portefeuille draagt, magertjes is.

Anker: ,,Hij schrijft vooral over de juridische constructie voor de eigendomsverhouding. Het probleem was juist de opstelling van de ontwikkelaar en de verbondenheid van de prins met het project, of er nu wel of geen stichting tussen zit.” Om die reden heeft Ed Anker opheldering gevraagd. ,,Niet omdat ik tegen de bouw ben, want dat is hun eigen verantwoordelijkheid. Maar Balkenende is wel aan zet om de schimmigheid hieromheen weg te nemen, tenslotte past dat bij zijn ministeriële verantwoordelijk. Vandaar mijn oproep.”

Ed Anker
Koningshuis

Reacties op 'ChristenUnie nog altijd koningshuisgezind'

Nieuwsarchief > 2009 > oktober