Vasthouden Greenpeace bemanning absurd en bespottelijk

Arctic%20Sunrise%20-%20Photo%20by%20GreenPeacewoensdag 23 oktober 2013 18:40

Bijdrage van Peter van Dalen aan het debat over het vastzetten van de bemanning van het Greenpeace schip Artic Sunrise

De aanklacht tegen de bemanning van de Arctic Sunrise luidt: piraterij. Dat is volkomen absurd! En ook bespottelijk als je kijkt naar de ernst en het geweld van de piraterij in de Indische Oceaan. Hopelijk maakt het zeerecht-Hof in Hamburg vlug een einde aan deze poppenkast. Want de Russische rechters bewegen niet zonder toestemming uit het Kremlin.

De hamvraag hierbij is dus : is het regime onder Poetin nog democratisch en rechtsstatelijk? Heer Poetin duldt namelijk geen tegenspraak noch tegenwerking. Is dat er wel dan komen er wat lieden langs om je huis leeg te halen. Zoals bij Greenpeace in Moermansk gebeurde.

Kortom, hoog tijd ons op onze betrekkingen met Rusland te beraden. Laten we allereerst meer zelfvoorzienend worden op het gebied van energie. Zo lang we met olie en gas té afhankelijk zijn van Rusland zijn we onverstandig bezig!

Reacties op 'Vasthouden Greenpeace bemanning absurd en bespottelijk'