Welkom bij het Veelkleurig Netwerk!

maandag 23 januari 2023 13:47

Afgelopen jaar heeft het Veelkleurig Netwerk zich mogen presenteren tijdens een themaplein op het bestuurderscongres van 10 juni én met een deelsessie op het partijcongres van 26 november. Bij beide sessies was er veel animo en kwamen er mooie gesprekken op gang. We kijken dan ook terug op een goede start van ons netwerk.

WhatsApp Image 2022-11-26 at 14.16.28

Op het partijcongres stelden we ons voor aan de hand van wat lekkere hapjes en vroegen we aan de deelnemers welke verwachtingen zij van ons netwerk hadden. De antwoorden waren uiteenlopend, van nog geen idee tot aan het voorhouden van een spiegel, ook als dat ongemakkelijk is.

Knipsel

In het begin was het hier en daar nog wat aftasten en terughoudend, maar aan de hand van stellingen gingen we de diepte in. We spraken bijvoorbeeld over of er in selectiecommissies altijd iemand met veelkleurigheid moet zitten en of het verschil tussen de opvang van Oekraïense en Syrische of Eritrese vluchtelingen racisme is.

Knipsel1

Waar mensen op het eerste gezicht misschien ver uit elkaar leken te staan kwamen we door naar elkaar te luisteren en nuance toch dichterbij elkaar. En dat is precies waar het Veelkleurig Netwerk om draait. Dichterbij elkaar komen. De verscheidenheid die het lichaam van Christus rijk is, die willen we ook graag terugzien in onze partij. Via dit netwerk willen we meer veelkleurigheid aantrekken en de veelkleurigheid die er is, zich thuis laten voelen binnen onze partij. Ook aankomend jaar zullen we daarom verschillende activiteiten organiseren. Wil je op de hoogte worden gehouden? Word dan snel lid via Veelkleurig netwerk - ChristenUnie.nl