Rampenzender Zuid-Holland soms slecht bereikbaar

dinsdag 01 november 2005 10:18

Bron: Reformatorisch Dagblad

DEN HAAG - De statenfracties van PvdA, CDA, VVD en SGP/ChristenUnie maken zich ernstig zorgen over het feit dat RTV Rijnmond en RTV West niet overal in de regio zijn te ontvangen.

Beide regionale omroepen fungeren bij calamiteiten als rampenzender. De fracties hebben daarover vragen gesteld aan het college van Gedeputeerde Staten. De problemen met de regionale zenders kwamen naar voren toen recent een aantal statenleden een bezoek bracht aan RTV Rijnmond. In het zuiden van Zuid-Holland is de ontvangst in en rond Leerdam gebrekkig. In het noorden van de provincie gaat het om het centrum van Den Haag, het gebied ten westen van de N44, grote delen van de Bollenstreek en het gebied rond Alphen.

PvdA, SGP/ChristenUnie, VVD en CDA vinden dat het slechte bereik van de regionale zenders onaanvaardbare situaties oplevert. Zij menen dat iedere inwoner erop moet kunnen rekenen dat hij bij calamiteiten goed geïnformeerd wordt.

De statenfracties willen van Gedeputeerde Staten weten welke maatregelen er al zijn getroffen om problemen bij calamiteiten te voorkomen. Ook vragen ze welke alternatieve communicatiemiddelen er eventueel ingezet kunnen worden als zich een ramp zou voordoen.

In het land

Reacties op 'Rampenzender Zuid-Holland soms slecht bereikbaar'