ChristenUnie Flevoland mist provinciale prijs voor vrijwilligers

woensdag 14 december 2005 20:23

De ChristenUnie Flevoland heeft dit jaar de uitreiking van de provinciale prijs voor vrijwilligers gemist. In 2001 is deze prijs ingesteld door Provinciale Staten. Hiervoor is een kunstwerk gemaakt, waarvan de vrijwilliger van het jaar een deel als prijs kreeg. Het was de bedoeling dat om het jaar deze prijs uitgereikt zou worden. Dit is in het jaar 2001 en 2003 inderdaad gebeurd.

Omdat de belangstelling wat tegenviel en er vaak groepen van vrijwilligers voor deze prijs genomineerd werden, is de prijs aan één vrijwilliger door provinciale staten omgezet in een prijs aan groepen van vrijwilligers. Inmiddels is de dag van de vrijwilliger 2005 voorbij en uitbundig in de belangstelling geweest door het initiatief MADD (Make A Difference Day).

Echter rondom het in het zonnetje zetten van groepen van vrijwilligers door middel van de toekenning van de provinciale prijs voor vrijwilligers is het bedroevend stil, constateert de ChristenUnie. Gedeputeerde John Bos is hierover tijdens de vergadering van de commissie Samenleving aan de tand gevoeld.
In het land

Reacties op 'ChristenUnie Flevoland mist provinciale prijs voor vrijwilligers'