ChristenUnie blij met Fiom-website voor abortusverwerking

echodinsdag 02 november 2010 13:19

De ChristenUnie is blij met het online gaan de website www.abortusverwerking.nl van stichting Fiom. De Fiom bedankt in een brief Tweede Kamerlid Esmé Wiegman voor haar ‘inspanning’, waardoor de Fiom in 2009 overheidssubsidie heeft ontvangen. Wiegman: “Ik ben heel blij met deze website die dankzij die subsidie tot stand is gekomen, want de problematiek van onvoorziene en ongewenste zwangerschappen en het aborteren daarvan is zeer groot. Dat verdient serieuze aandacht."

In Nederland vinden jaarlijks ruim 33 duizend abortussen plaats. Volgens de Fiom houdt één op de vijf vrouwen blijvende emotionele klachten na een abortus. Voor deze vrouwen is 1 november abortusverwerking.nl online gegaan.. De site is gericht op vrouwen vanaf 16 jaar die psychosociale klachten hebben na een abortus. Zij kunnen onder andere gebruikmaken van een zelftest en een onlinebegeleidingsmodule. Jonge tienermeisjes hoeven zich geen zorgen te maken over hun privacy op de website: hij is beveiligd en anoniem.

Volgens de Fiom hebben de eerste cliënten zich inmiddels al gemeld via de website.

Abortus
Esmé Wiegman