Minister verlengt looptijd schuldhulpverlenings projecten

2011_Cynthia_Ortega-Martijn_-_ap_roukema_(2)woensdag 29 juni 2011 18:54

Morgen worden in de tweede kamer moties van Cynthia Ortega-Martijn en dhr. Spekman in stemming gebracht. De motie betreft de verlenging van de looptijd van de projecten die zijn gericht op de bevordering van de inzet van vrijwilligers in de schuldhulpverlening en schuldhulpverlening tegen vergoeding. De stemming is morgen maar het goede nieuws is dat de minister in een brief aan de tweede kamer (zie bijlage) al heeft toegezegd dat hij de moties gaat uitvoeren.

De minister stelt begrip te hebben voor het argument dat een goede en verantwoorde afronding van de lopende vrijwilligersprojecten noodzakelijk is en wil bovendien de geplande evaluatie van deze projecten veilig stellen. De duur van de projecten wordt daarom verlengd met drie maanden, tot en met 31 oktober 2011.

Ten aanzien van de motie over schuldhulpverlening tegen vergoeding stelt de minister dat momenteel het private schuldhulpverleners, op grond van de artikelen 47 en 48 van de Wet op het Consumentenkrediet, niet is toegestaan schuldbemiddeling aan te bieden tegen betaling. In lijn met de motie van het lid Ortega-Martijn heeft de minister van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie een Algeneme Maatregel van Bestuur in voorbereiding om private partijen onder voorwaarden toe te staan schuldbemiddeling tegen betaling aan te bieden.

TitelBestandsgrootteMIME-type
verlenging toezeggingen-debat-gemeentelijke-schuldhulpverlening86,9 kBapplication/pdfdownload
Cynthia Ortega

Reacties op 'Minister verlengt looptijd schuldhulpverlenings projecten'