Presentatie Open Doors Ranglijst Christenvervolging in Straatsburg

fotowoensdag 15 januari 2014 16:01

Open Doors Frankrijk heeft vandaag in het Europees Parlement in Straatsburg de nieuwe Ranglijst Christenvervolging gepresenteerd aan de leden en staf van het EP. Directeur OD-Frankrijk, Michel Varton, gaf een korte toelichting op de ranglijst. "Syriƫ is sterk gestegen en staat zelfs in de top 5, wat nog nooit is gebeurd." Esther Kattenberg, medewerker Open Doors International voor Politieke contacten, lichtte de lijst verder toe.

Peter van Dalen leidde het gesprek en de discussie, die vooral ging over de toename van de vervolging van Christenen wereldwijd. "Het is afschuwelijk om te constateren dat de vervolging toeneemt, wereldwijd, en dat Christenen steeds meer in de verdrukking komen. Maar ook andere religieuze minderheden. Wanneer leren wij als mensen eens fatsoenlijk om te gaan met de minderheden en met andersdenkenden in onze omgeving? Laten we als wereld en als politiek nu toch eens goed opkomen voor de religieuze minderheden, en zeker Christenen in bijvoorbeeld het Midden-Oosten, notabene de bakermat van het Christendom."

Eurofractie
Godsdienstvrijheid

Reacties op 'Presentatie Open Doors Ranglijst Christenvervolging in Straatsburg'

Nieuwsarchief > 2014 > januari