Congres: ChristenUnie kiest voor vernieuwing partijstructuur

Piet Adema - Foto- Anne Paul Roukema-8837zaterdag 21 juni 2014 16:22

Vandaag hield de ChristenUnie een Unie- en Ledencongres in Ede. Het congres kende een gevarieerd programma, met onder andere toespraken van dominee Mirjam Kollenstaart, partijvoorzitter Piet Adema en partijleider Arie Slob. Op het congres werden voorstellen voor partijvernieuwing aangenomen.

Het congres begon met een bijdrage van ds. Mirjam Kollenstaart. In de ochtend werd gesproken over concrete uitwerkingsvoorstellen van de op 23 november 2013 in gang gezette partijvernieuwing. De voorstellen van het Landelijk Bestuur werden bijna unaniem aangenomen, waardoor u als lid van de ChristenUnie vanaf 1 januari 2015 kunt meepraten en -stemmen over álle belangrijke partijzaken. Daarnaast was speciaal voor onze lokale politici was staatssecretaris Martin van Rijn (PvdA) bereid gevonden om met lokale ChristenUnie-bestuurders door te praten over de overheveling van zorgtaken naar de gemeente. Als afsluiting hield politiek leider Arie Slob zijn toespraak.

Bekijk hier foto's en video's van de dag.

Reacties op 'Congres: ChristenUnie kiest voor vernieuwing partijstructuur'

Nieuwsarchief > 2014 > juni