ChristenUnie fractie Zwolle adopteert Indische Buurt

donderdag 13 maart 2008 13:23

Dit jaar adopteert de Zwolse gemeenteraadsfractie van de ChristenUnie de Indische Buurt. Met bezoeken, gesprekken, onderzoeken, acties en concrete verbetervoorstellen wil de ChristenUnie graag aandacht besteden aan de Indische Buurt.

In het najaar van 2007 werd de fractie door een bewoner van de Indische Buurt verzocht om aandacht te besteden aan zijn woonbuurt. Voor de fractie directe aanleiding om de buurt nu te adopteren.

Trendrapportages geven aan dat voortdurende aandacht aan de Indische Buurt nodig is om stappen voorwaarts te zetten. De ChristenUnie wil in Zwolle graag dat iedereen mogelijkheden heeft op werk, sociale voorzieningen en maatschappelijke ondersteuningen zodat het welzijn in de buurt wordt versterkt. Met positieve aandacht aan de Indische Buurt wil de ChristenUnie een stap voorwaarts maken.

Dit jaar werkt de gemeente Zwolle aan een ontwikkelingsvisie op de toekomst van Dieze. Aan alle bewoners van Dieze wordt deze week gevraagd naar tips en ideeën om hun woonbuurt in de toekomst te verbeteren. De ChristenUnie roept alle wijkbewoners van Dieze en in het bijzonder van de Indische Buurt om in te stappen in de bus en de wensen kenbaar te maken aan de gemeente. De ChristenUnie zal daarbij aanwezig zijn en luisteren naar de inbreng van de buurtbewoners.

Bron: weblogzwolle.nl

In het land