ChristenUnie Hellendoorn keert zich tegen gokhal Funplaza

gokken_kopmaandag 21 april 2008 14:06

"Nee tegen gokautomaten". Dat staat in een notitie te lezen van de ChristenUnie Hellendoorn, waarmee de partij stelling heeft genomen tegen de gokhal Funplaza. In een notitie legt de partij waarom ze tegen de gokhal is, die gepland staat in het Dunantblok: "Elke gok, waarbij het dagelijks leven van mensen op het spel staan, is er één teveel", aldus de ChristenUnie.

De ChristenUnie weigert daarmee de beleidsuitgangspunten van het college te aanvaarden. "Wij geloven namelijk niet dat er een balans te vinden is tussen financieel gewin en het riskeren van een gokverslaving", aldus de partij. De ChristenUnie vindt dat gokken geen onschuldige vorm van vrijetijdsbesteding is, maar kan leiden tot een verslavende werking, die vergelijkbaar is met alcohol- en drugsverslaving.
De ChristenUnie wil met name ook op Bijbelse gronden het gokken van de hand wijzen. "De begeerte, het verlangen, om te winnen ligt ten grondslag aan het kansspel".

Het Raadsbeleidsprogramma
Volgens de ChristenUnie wordt het Raadsbeleidsprogramma, waarin men volgens de partij helder is over het intensiveren van de verslavingszorg, onjuist uitgewerkt. "We vinden dan ook dat er niet conform dit beleidsprogramma gewerkt wordt". De ChristenUnie is pertinent tegen de gokelementen in de plannen. De bezwaren, die aan gokken kleven, het risico, dat bestaat dat er ook maar één persoon verslaafd zou raken door de komst van de gokhal vinden men voldoende genoeg om te besluiten, dat de ChristenUnie niet mee wil werken aan de komst van deze speelautomatenhal binnen de gemeente Hellendoorn.

bron:www.rtvhellendoorn.nl

In de media
In het land

Reacties op 'ChristenUnie Hellendoorn keert zich tegen gokhal Funplaza'

Roskam-Kroeze, W. (Willie) [82497]
Geplaatst op: 23-04-2008 23:59
Reactie van een dankbare wethouder!
Het was een spannende avond.
In de wetenschap dat God boven alles staat zijn we onze weg weg gegaan.
Hij maakte het goed! 14 stemmen tegen en 11 voor. De Raad bestaat uit 25
personen. In dankbaarheid en afhankelijkheid vervolgen we onze weg!

Willie Roskam-Kroeze

Nieuwsarchief > 2008 > april