Motie: 10.000 euro voor Voedselbank

voedselvrijdag 19 december 2008 11:55

De statenfracties van de ChristenUnie en de Partij voor Zeeland willen dat de provincie 10.000 euro doneert aan de voedselbank Zeeland. Deze motie wordt op vrijdag 19 december tijdens de Statenvergadering ingediend. Het geld is voor de actie van de voedselbank die wordt ondersteund door Omroep Zeeland. Het doel van deze actie is het ophalen van 25.000 euro voor een nieuwe vrachtwagen met koelruimte.

Bij het distributiepunt in Rotterdam moeten de vrijwilligers van de voedselbank Zeeland nu regelmatig eten laten liggen, omdat het niet mee kan in de vrachtwagen.

Actie
De voedselbank is deze week ondersteund door Omroep Zeeland met een grootscheepse actie waarin allerlei zaken geveild werden, zoals een gesigneerde gitaar, een week vakantie in een luxe woning in Zuid-West Frankrijk èn een geheel verzorgde trouw-reportage!  Commissaris van de Koningin Karla Peijs veilt haar hoed die ze droeg op Prinsjesdag. Het is een grote, bruine hoed met een rechte rand. De hoed is versierd met een glanzende strik. Bieden gaat via een Amerikaanse veiling en het beginbod is €400,-. (Klik hier om een bod te doen of om andere aanbiedingen te bekijken.)

Gift
De Christenunie wil deze actie graag ondersteunen met een eenmalige gift ter duurzame ondersteuning van de voedselbank. De Christenunie krijgt reeds steun van de Partij voor Zeeland en van Groen Links. Als de motie van de ChristenUnie aangenomen worden komt de stand op achtienduizend euro. De nieuwe vrachtwagen kost vijfentwintig duizend euro.

Uitslag: Vrachtwagen voor voedselbank zeker
Een nieuwe vrachtwagen voor de Zeeuwse Voedselbank is vrijdag veiliggesteld door Provinciale Staten. Voor de Voedselbank wordt een actie gevoerd om 25.000 euro bij elkaar te krijgen voor een vrachtwagen met koelinstallatie. Het resultaat daarvan wordt afgewacht door de provincie. Voor een financiële bijdrage zijn geen toezeggingen gedaan. Wèl is beloofd dat als het bedrag niet wordt gehaald een subsidieverzoek zal worden gehonoreerd.

In het land
Zeeland