Blokland actiefste parlementariër

woensdag 02 juni 2004 09:40

Afgelopen zaterdag publiceerde de NRC een verhaal waaruit blijkt dat Nederlandse EU-parlementariërs meer dan veel andere EU-landen gebruik maken van hun lidmaatschap. Ze zijn vaker aanwezig op de zittingen en nemen vaker deel aan stemmingen dan andere EU-landen. De NRC maakt hier een verhoudingsgetal van en concludeert dat vanwege de Nederlandse opstelling Nederland effectief meer dan 31 zetels gebruikt, namelijk 34. Andere landen, met name Italië, scoren veel lager, en hebben daardoor ‘effectief’ minder zetels dan ze feitelijk toegewezen zijn. De NRC noemt met name Hans Blokland als voorbeeld van iemand die vaak aanwezig is en vaak aan de stemmingen deelneemt, zodat de invloed van Nederland relatief groot is.

In een ander artikel (ook in het Zaterdags Bijvoegsel) beschrijft de NRC het belang van de ‘degelijke diesels’. Dit zijn EU-parlementariërs die door hun ervaring meer inbreng hebben dat parlementariërs die nog maar kort lid zijn van het EU-parlement. Juist de complexiteit van de EU-regelgeving maakt het van groot belang dat er leden zijn met veel ervaring. Zij krijgen vaak rapporteurschappen toegewezen, die wezenlijk het EU-beleid beïnvloeden.
Opnieuw wordt Hans Blokland als lichtend voorbeeld genoemd. Hij heeft de afgelopen jaren veel rapporteurschappen gekregen, zoals de ChristenUnie-SGP lijsttrekker daarover ook op z’n website schrijft. Volgens het artikel is het vrijwel ondenkbaar dat iemand met weinig ervaring rapporteurschappen krijgt toegewezen.

Uit deze NRC-onderzoekjes blijkt dus niet alleen dat Blokland een stem meer dan waard is, ook wordt impliciet gewaarschuwd voor veel leden die weinig ervaring hebben. Dat ondermijnt de invloed en controlefunctie van het EU-parlement.

Reacties op 'Blokland actiefste parlementariër'

jing, jing (boo) boo [1187688]
Geplaatst op: 06-02-2018 07:13
Nous parlons de la précision de la montre et des problèmes d'erreur de la montre, certaines personnes disent que la précision est un élément essentiel d'une bonne table, ce qui équivaut à 1, replique montre de luxe les autres facteurs sont 0 derrière 1, plus d'exigences supplémentaires, le plus précieux, mais pas 1 à l'avant, plus 0 sont vaines Omega watch error plage admissible de 30 secondes / jour, l'Observatoire certifié mouvement de la plage d'erreur moyenne de -4 secondes / jour à +6 secondes / jour, le spécifique erreur selon les montres Omega utilisées par le mouvement peut être, non pas en conformité avec le plus haut le prix Omega regarder le plus petit le principe d'erreur.Mécanique Omega montres source d'énergie Porteur poignet oscillant produire un enroulement d'énergie, un plein Omega sinueuse fonctionnement pendant environ 36 heures: de sorte à assurer l'usure quotidienne normale, peut fonctionner pendant environ 15 heures, comme plus que le temps ci-dessus de ne pas porter ou balancer moins que cause cause Quand on parle d'une voiture, on peut parler de l'accélération de Barry, replique montre parler de la vie de la batterie et des données de la mémoire quand on parle d'un téléphone portable, mais quand il s'agit d'une horloge, sa précision est pas ce qu'il annonce.