De nieuwe fractie: André Rouvoet, Arie Slob en Tineke Huizinga

maandag 03 februari 2003 16:36

Op maandag 26 januari presenteerde de Kiesraad in de Oude Zaal van de Tweede Kamer de officiële uitslag van de Tweede-Kamerverkiezingen. Er werden 204.694 stemmen uitgebracht op de ChristenUnie. Daarvan gingen er 157.594 naar André Rouvoet. 19.650 naar Tineke Huizinga. 10.281 naar Arie Slob. En 6.034 naar Leen van Dijke.

De cijfers laten zien dat Tineke Huizinga op overtuigende wijze met voorkeurstemmen is verkozen. Dat betekent dat Leen van Dijke helaas niet terugkeert in de Tweede Kamer. Formeel had Tineke Huizinga van haar verkiezingen kunnen afzien, maar dat spoort niet met de consequente lijn van de ChristenUnie om de Kieswet en de keuze van de kiezer te respecteren. Dat neemt niet weg dat Tineke Huizinga in de dagen na de verkiezingen alle belangen nog eens zorgvuldig heeft afgewogen in nauw contact met de top van de partij en de mensen in haar omgeving. Dat leidde echter niet tot een andere conclusie. De ‘nieuwe’ fractie van de ChristenUnie bestaat uit André Rouvoet, Arie Slob en Tineke Huizinga.

Reacties op 'De nieuwe fractie: André Rouvoet, Arie Slob en Tineke Huizinga'

Nieuwsarchief > 2003 > februari