André Rouvoet genomineerd voor Thorbeckeprijs

vrijdag 07 november 2003 21:38

André Rouvoet, fractievoorzitter van de ChristenUnie, is samen met 7 collega-kamerleden genomineerd voor de Thorbeckeprijs voor politieke welsprekendheid. De Vereniging voor Democratisch Bestuur en Vertegenwoordiging Thorbecke organiseert 17 november in samenwerking met Universiteit Leiden, Campus Den Haag de vijfde Thorbeckelezing. Na afloop van de lezing wordt de Thorbeckeprijs uitgereikt.

Spreker: Prof. dr. Jouke de Vries, Hoogleraar Bestuurskunde aan de Universiteit Leiden, wetenschappelijk directeur van Campus Den Haag.
Titel: “Verdwijnt het debat uit de politiek en de wetenschap?”
Datum: Maandag 17 november 2003
Aanvang: 19.30 uur
Plaats: Oude Vergaderzaal Tweede Kamer, Binnenhof 1A, Den Haag

De voorzitter van de Vereniging Thorbecke, drs. W. Breedveld, zal de avond openen.
Oprichter van Debat en Dialoog, Mr. drs. Peter M. van der Geer, plaatst in een kort co-referaat enige kanttekeningen bij de lezing.

Na afloop van de lezing zal de Thorbeckeprijs voor politieke welsprekendheid worden uitgereikt. Voor deze prijs zijn de volgende leden van de Tweede Kamer genomineerd: Jozias van Aartsen, Harry van Bommel, Camiel Eurlings, Boris van der Ham, Femke Halsema, Pieter Hofstra, André Rouvoet en Gerda Verburg.
De nominaties zijn beoordeeld door een jury onder leiding van Prof. dr. J.Th.J. van den Berg, hoogleraar Parlementaire Geschiedenis aan de Universiteit Leiden.

De avond zal worden afgesloten door drs. W. Breedveld, waarna er een drankje zal worden geschonken in de Oude Vergaderzaal van de Tweede Kamer.

Let op: vanwege de strenge veiligheidsmaatregelen in de Tweede Kamer dient u zich uiterlijk vóór 10 november aan te melden voor de lezing bij Campus Den Haag, telefonisch 070-302 1070 of via e-mail: info@campusdenhaag.nl, of bij het secretariaat van de Vereniging Thorbecke, telefonisch 070-511 9138, of via e-mail: secretariaat@ver-thorbecke.nl

Bron: www.campusdenhaag.nl
André Rouvoet