Lijstverbinding CDA en ChristenUnie-SGP verkiezing Europa

woensdag 28 april 2004 18:13

Bron: Reformatorisch Dagblad

DEN HAAG - Het CDA en de ChristenUnie-SGP-combinatie gaan voor de Europese verkiezingen op 10 juni een horizontale lijstverbinding aan.

Bron: Reformatorisch Dagblad

DEN HAAG - Het CDA en de ChristenUnie-SGP-combinatie gaan voor de Europese verkiezingen op 10 juni een horizontale lijstverbinding aan.

Dinsdag heeft de SGP als laatste partij het groene licht gegeven voor de samenwerking. Een horizontale lijstverbinding verplicht niet tot inhoudelijke samenwerking. Het voorkomt dat de reststemmen naar andere partijen vloeien.

Het is voor het eerst dat CDA en ChristenUnie-SGP bij de Europese verkiezingen een lijstverbinding aangaan. Bij de verkiezingen voor de Eerste Kamer doen de christelijke partijen dat al jaren. De directe aanleiding is dat alle linkse partijen een horizontale lijstverbinding zijn aangegaan. Ook VVD en D66 hebben hun lijsten verbonden.

Meer info:
Een lijstverbinding is wat anders dan een lijstineenschuiving. CDA en ChristenUnie-SGP houden hun eigen kandidatenlijsten. Zie ook: Wat is het verschil tussen een lijstverbinding en een lijstineenschuiving?

Reacties op 'Lijstverbinding CDA en ChristenUnie-SGP verkiezing Europa'

Nieuwsarchief > 2004 > april